Menu:

Πληροφορίες

Επικοινωνία:

Email
Facebook

Σύνδεσμοι:

Αφίσα

20 Φεβρουαρίου 2017

Αγαπητοί φίλοι,

Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της ΕΜΕ είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος για το μέλλον της Εταιρείας. Να συζητηθούν οι διακηρύξεις των συνδυασμών, να εκφρασθούν θέσεις, ιδέες, στόχοι, να διατυπωθούν ενδεχόμενες αντιρρήσεις ή και διαφωνίες σ’ ένα πλαίσιο διαφάνειας και πολιτικού πολιτισμού. Με δεδομένο ότι τα Μαθηματικά μας ενώνουν επιβάλεται να επικεντρωθούμε στην αναζήτηση σημείων σύγκλισης και συνεργασίας με στόχο την αναβάθμιση της ΕΜΕ. Αυτό δε σημαίνει ότι οι οποιες διαφωνίες και αντιπαραθέσεις θα πρέπει να κρύβονται «κάτω από το χαλί». Αντίθετα, η δημόσια έκθεσή τους «πάνω στο τραπέζι», στα μάτια όλων των συναδέδελφων, δίνει τη δυνατότητα στον καθένα να τοποθετείται και να κρίνει.

Με αυτές τις εισαγωγικές σκέψεις δημοσιεύουμε δύο επιστολές:

Μία του συναδέλφου Γιάννη Κερασαρίδη που λάβαμε στις 15/2/17, στις 5.45 μ.μ. στο προσωπικό μας mail (μεταξύ πολλών αποδεκτών μη εξαιρουμένων πολλών εκ των υποψηφίων της «Μαθηματικής Άνοιξης»), και

Μία απαντητική επιστολή των Θ. Πάσχου και Π. Βερύκιου προς τον κ. Κερασαρίδη που του κοινοποιήσαμε στις 16/2/17, στις 7.17 μ.μ., με το εξής διαβιβαστικό:

«Αγαπητέ Γιάννη, λάβαμε την επιστολή σου με τίτλο: “ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΧΟΥΣ”. Μας έδωσες αφορμή για τη δική μας απάντηση σε όσα γράφεις, για κάποιες σκέψεις και ερωτήματα που εκ των πραγμάτων τίθενται. 

Είμαστε σίγουροι ότι, για λόγους δεοντολογίας αλλά και της δημοκρατικής ευαισθησίας που σε διακρίνει, θα στείλεις σε όλους τους αποδέκτες του μηνύματος σου την απάντησή μας για την κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωσή τους. 

Φιλικά

Θοδωρής Πάσχος - Πέτρος Βερύκιος


Επειδή μέχρι σήμερα ο κ. Κερασαρίδης δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας αυτό, είμαστε υποχρεωμένοι να θέσουμε στην κρίση της μαθηματικής κοινότητας τις δύο αυτές επιστολές.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΕΡΑΣΑΡΙΔΗ

ένα πρόβλημα για δυνατούς μαθηματικούς:

«τα ράσα κάνουν τον παπά ή οι πράξεις του;»

από τον Γιάννη Κερασαρίδη, εκπρόσωπο της «Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μαθηματικών»

αγαπητοί συνάδελφοι, η απόφαση του Συνδυασμού μας, της “Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μαθηματικών”, ήταν να μη ασχοληθούμε με τα γραφόμενα των άλλων Συνδυασμών, πέραν της κριτικής που αναπτύσσουμε στη Διακήρυξή μας. Όμως η θλιβερή πρακτική, της “σοβαρής” και “αξιόπιστης” και… «Άνοιξης», άλλαξε τα δεδομένα. Κι είμαστε αναγκασμένοι, συνάδελφοι, να σας απασχολούμε με θέματα, που ο πιο στοιχειώδης πολιτικός πολιτισμός, δεν τα συγχωρεί. Συγκεκριμένα, οι κύριοι της “Μαθηματικής Άνοιξης”, αφού φόρεσαν τα φανταχτερά ρούχα των τιτλούχων (ανά τους αιώνες), βάλθηκαν να μας πείσουν πως αυτοί θα σώσουν το επιστημονικό μας Σωματείο. Σας παρουσιάζουμε τρία μόνο δείγματα της “ανωτερότητας”, του Συνδυασμού των…“τιτλούχων”

πρώτο δείγμα

Ι) είναι γνωστό, σε όλα τα μέλη της έγκυρης Ιστοσελίδας μας (του mathematica.gr), πως δημοσιεύματα με θέματα που αναφέρονται στις εκλογές συλλογικοτήτων, ήσαν αποφευκτέα (για την ιστορία του θέματος, εμείς ήμασταν πάντα της άποψης πως κάτι τέτοιο είναι υπερβολικό, όμως πάντα συμμορφωνόμασταν). Οι κύριοι της “Μαθηματικής Άνοιξης”, αντί να συνεννοηθούν με τους υπεύθυνους των άλλων Συνδυασμών κι από κοινού να διαπραγματευτούμε με τους «Συντονιστές», έσπευσαν ν’ ανοίξουν την προπαγάνδα τους, ποδοπατώντας:

α) το memorandum της ιστοσελίδας μας

β) την αρχή της ίσης μεταχείρισης

γ) την αρχή της δίκαιης εκκίνησης

*Κι εμείς, οι… “άτιτλοι”, σκεφτόμαστε και λέμε πως αν από έναν…“τιτλούχο”, του αφαιρέσεις τις παραπάνω αρχές (β),(γ), τι θα απομείνει; ένας, λιγότερο ή περισσότερο, φανταχτερός τίτλος, και τίποτε παραπάνω *Υπήρξαν αντιδράσεις, από ουδέτερους συναδέλφους του mathematica.gr, κι οι «Συντονιστές», έκοψαν τη φόρα στους…“τιτλούχους”…

δεύτερο δείγμα

ΙΙ) όμως «το καλό το παλληκάρι ξέρει…κι άλλο μονοπάτι», κι κύριοι αυτοί δεν άργησαν να το βρουν. Κατάφεραν (με ποιο τρόπο, άραγε;…), σχολεία δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να μπαίνουν στο προεκλογικό παιχνίδι, στέλλοντας στους συναδέλφους το προπαγανδιστικό υλικό της “Μαθηματικής Άνοιξης”. Αλήθεια, σε ποιανού τις “πλάτες” στηρίζονται; Και, σε τελευταία ανάλυση, οι αρχές (β),(γ) (της προηγούμενης παραγράφου), τι έγιναν; ***τρίτο δείγμα (…εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι…)

ΙΙΙ) το άκρον άωτον του…σεβασμού, τύπου “Μαθηματικής Άνοιξης”, εκδηλώθηκε με κάτι απίστευτο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, κάλεσαν δημόσια και ονομαστικά, εμένα και μερικούς εκλεκτούς συναδέλφους, ν’ αποδείξουμε ότι δεν…είμαστε ελέφαντες… Συνάδελφοι, ανάρτησαν ότι ο γράφων, ενώ είναι εκπρόσωπος της “Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μαθηματικών”, εντούτοις, αυτός ο κατεργάρης, είναι μέλος της “Μαθηματικής Άνοιξης” και ψηφοφόρος της (!!!…) Γνωρίζω πως δεν πιστεύετε ότι μπορεί να συνέβη κάτι τέτοιο, από…“τιτλούχους”. Όμως, ψάξτε το στο https://www.facebook.com/groups/618602985006666/members/,

κι επειδή κάποιοι με πληροφόρησαν, πως, μετά από το ξεφωνητό που έφαγαν, απόσυραν τον απίστευτο “άθλο” τους, για να σας παρηγορήσω, σας προτείνω μία λύση: αντί να καταφύγετε στη…Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για να σας τη βρουν, ζητήστε μου να σας στείλω ηλεκτρονικά, αυτόν τον άθλο τους

(Η επιστολή Κερασαρίδη καταλήγει με την παράθεση κάποιων από τις θέσεις του συνδυασμού τον οποίο εκπροσωπεί (βλ. ιστοσελίδα της ΕΜΕ), καλώντας σε υπερψήφιση της ΔΠΚΜ).



Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΣΧΟΥ – ΒΕΡΥΚΙΟΥ

Αγαπητέ κ. Κερασαρίδη,

Δεν θα προσπαθήσoυμε να λύσουμε το «πρόβλημα για δυνατούς μαθηματικούς» όπως γράφεις στην επιστολή που μας έστειλες με ηλεκτρονικό μήνυμα, γιατί απλά θεωρούμε ότι δεν θέτεις κάποιο μαθηματικό ή άλλο πραγματικό πρόβλημα. Θέλουμε όμως να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις σε σχέση με όσα γράφεις, πάντα με θετική και δημιουργική διάθεση, σεβόμενοι την πολυετή θητεία σου στην ΕΜΕ.

  1. Γιατί είναι προπαγάνδα η δημοσιοποίηση της διακήρυξης και των υποψηφίων του συνδυασμού της Μαθηματικής Άνοιξης ενώ είναι ενημέρωση η ανάλογη προσπάθεια του δικού σας συνδυασμού; Γιατί θα έπρεπε να ζητήσουμε την άδειά σου (και των άλλων συνδυασμών) για να αναρτήσουμε στο mathematica τις θέσεις μας; Ποιός σου απαγόρευσε να κάνεις το ίδιο; Δε γνωρίζεις ότι οι γενικοί συντονιστές της ιστοσελίδας mathematica.gr δεν έκοψαν τη φόρα, όπως λες, σε οποιονδήποτε να δημοσιοποιήσει τις θέσεις του συνδυασμού που εκπροσωπεί εν όψει των εκλογών της ΕΜΕ, όπως αναληθώς αναφέρεις; Να τι γράφουν οι συνάδελφοι συντονιστές στο post «ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ»:

Τον επόμενο μήνα θα διεξαχθούν αρχαιρεσίες στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Το mathematica ευχαρίστως θα φιλοξενήσει τις διακηρύξεις των κινήσεων και των μεμονωμένων υποψηφίων που μετέχουν στις εκλογές καθώς και τις ανακοινώσεις για τις δραστηριότητές τους.

Κάθε κίνηση ή μεμονωμένος υποψήφιος μπορεί να ανοίξει προς ενημέρωση των μελών και επισκεπτών του  ένα μόνο θέμα στο φάκελο «Γενικά Θέματα». Κάθε άλλη σχετική ανάρτηση θα μεταφέρεται σε αυτό το θέμα.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όσα μέλη μας συμμετέχουν στις εκλογές και το καλύτερο για την ΕΜΕ.

Δεν είναι κρίμα αγαπητέ Γιάννη, να χρεώνεις εμμέσως πλην σαφώς, και στους συναδέλφους του mathematica την καταστρατήγηση της «αρχής της ίσης μεταχείρισης», όπως γράφεις;

Όσο για την «αρχή της δίκαιης εκκίνησης» που αναφέρεις, είναι αρχή δικής σου επινόησης. Ποιός εμπόδισε το συνδυασμό που υποστηρίζεις να «τρέξει» πρώτος στον καλό «αγώνα» της ενημέρωσης των συναδέλφων; Δεν είναι αφελές να πιστεύουμε ότι όποιος ενημερώσει πρώτος έχει πλεονέκτημα στην ψηφοφορία; Μήπως υποτιμάς, άθελά σου, την κρίση των συναδέλφων σου;

  1. Γράφεις: «Κατάφεραν (με ποιό τρόπο άραγε;) σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μπαίνουν στο προεκλογικό παιχνίδι…..». Τον τρόπο ενημέρωσης των συναδέλφων μαθηματικών των σχολικών μονάδων είναι εύκολο να τον βρει όποιος ενδιαφέρεται, αν ψάξει λίγο στο διαδίκτυο, αρκεί να αφιερώσει αρκετό χρόνο και ενέργεια. Στον τρόπο αναφέρεται δημόσια ο συνάδελφος Λαμπρινίδης: https://www.facebook.com/groups/618602985006666/. Η ομάδα στο facebook είναι ανοικτή και ως εκ τούτου δεν κινδυνεύεις να θεωρηθείς μέλος και ψηφοφόρος της Μαθημματικής Άνοιξης!!! (Αλήθεια σε ποιό σημείο του διαλόγου που αναπτύσσεται στην ομάδα του f.b. της Άνοιξης, αναγράφεται ότι είσαι ψηφοφόρος της Άνοιξης;;)

Σε ότι μας αφορά, δεν θεωρούμε ότι με την επιστολή που μας έστειλες μας κατατάσεις αυτοδίκαια στους «κατεργάρηδες» ψηφοφόρους της ΔΠΚΜ ενώ είμαστε υποψήφιοι της Μαθηματικής Άνοιξης!!

Εκείνο που ωστόσο μας εξέπληξε ήταν η δήλωσή σου ότι « κατάφεραν …. σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μπαίνουν στο προεκλογικό παιχνίδι». Δηλ. κακώς οι συνδικαλιστικές παρατάξεις των εκπ/κων στέλνουν ηλεκτρονικές ενημερώσεις στα σχολεία; Κακώς επιτροπές των διάφορων συνδυασμών επισκέπτονται τα σχολεία για ενημέρωση σε θέματα που αφορούν τον κλάδο; Θα πρέπει να απαγορευθεί η διακίνηση ιδεών στο σχολικό περιβάλλον; Αυτή είναι θέση της Πανεπιστημονικής Κίνησης ή προσωπική σου άποψη;

  1. Σχετικά με τους «τιτλούχους» και τους «άτιτλους» !!!

Γιατί ενοχλείσαι φίλτατε Γιάννη από το γεγονός ότι κάποιοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, καταξιωμένοι διεθνώς για το ερευνητικό τους έργο, θέλουν να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους στο ΔΣ της ΕΜΕ; Γιατί χαρακτηρίζονται, μάλλον απαξιωτικά, ως «τιτλούχοι» συνάδελφοι μαθηματικοί που υπηρετούν τη μαθηματική επιστήμη; Δεν είναι προς όφελος της ΕΜΕ να υπάρχει διάθεση για προσφορά από όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους; Υπάρχει κάποια ιδιοκτησιακή, εξ οφίτσιο σχέση με το πώς, ποιοί και πότε θα θελήσουν να βάλουν πλάτη στο επιστημονικό τους σωματείο;

Για τους υποψηφίους της Μαθηματικής Άνοιξης, ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι Μαθηματικοί ανεξαρτήτως «τίτλων», έχουν το ίδιο βάρος στην προσπάθεια να ζωντανέψουμε την ΕΜΕ. Δε μας εκφράζει ο διαχωρισμός σε «τιτλούχους» και «άτιτλους», σε άρχοντες και πληβείους. Δε θέλουμε μια στείρα αντιπαράθεση σε ψεύτικα δειλήματα, πολύ δε περισσότερο, δε θέλουμε να καλλιεργούνται συναισθήματα κατωτερότητας που δεν αρμόζουν σε ενήλικες επιστήμονες!

Φίλτατε Γιάννη, η Μαθηματική Άνοιξη στη διακήρυξή της προβάλει θέσεις. Μιλάει για διάλογο, συνεργασία, εξωστρέφεια και πρωτοβουλίες που θα φέρουν την ΕΜΕ ένα βήμα μπροστά στην προσπάθεια καταξίωσής της στη μαθηματική κοινότητα. Την επόμενη μέρα θα κληθούμε ΟΛΟΙ οι συνδυασμοί να καταθέσουμε προτάσεις, ενέργεια και έργο ώστε να συγκροτήσουμε – μέσα από τις όποιες διαφωνίες – έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα δύο χρόνια. Μελετήσαμε με ενδιαφέρον τις θέσεις του συνδυασμού που εκπροσωπείς και βρήκαμε ενδιαφέροντα σημεία που μπορούν να αποτελέσουν σημεία διαλόγου και σύγκλισης (αλλαγή καταστατικού, παραρτήματα, εκπ/κή πολιτική, κ.α.). Αυτό είναι το ζητούμενο αν πραγματικά θέλουμε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία να είναι αντάξια του μαθηματικού κόσμου της χώρας. Ας μη πετάμε την μπάλα στην εξέδρα με άστοχες ανακοινώσεις, άγονες αντιπαραθέσεις, στείρα παραταξιακή σκοπιμότητα και θεωρίες συνωμοσίας. Οι συνάδελφοι Μαθηματικοί που θα θελήσουν να πάρουν μέρος στην εκλογική διαδικασία της 19^ης^ Μαρτίου 2017, έχουν γνώση, κρίση και υπευθυνότητα, δεν έχουν ανάγκη από διχαστικά κηρύγματα.

Με σεβασμό και εκτίμηση

Θοδωρής Πάσχος - Πέτρος Βερύκιος